Raadslid Peter Rebergen stelt vragen over voortgang versterking Ten Boer

peter_vierkant.jpg
Door Peter Rebergen op 22 april 2020 om 21:00

Raadslid Peter Rebergen stelt vragen over voortgang versterking Ten Boer

In de raadsvergadering van woensdag 22 april heb ik namens onze fractie vragen gesteld over de voortgang van de versterking aan de Blinkerdlaan en Ommelanderstraat in Ten Boer. Dit omdat er bij bewoners zorgen zijn over de vertraging door Corona, het ontoereikende budget en het regelen van vervangende huisvesting.

De huidige situatie in verband met het Coronavirus heeft invloed op het traject waarin gedupeerden van aardbevingschade zitten. Bijeenkomsten met bewoners en de buurt konden geen doorgang vinden omdat het risico op besmettingen met het Corona virus te groot was. Ik vroeg het college daarom wat de effecten hiervan zijn voor het verdere proces, en of er wordt gekeken naar andere mogelijkheden van inwonersparticipatie.

Daarnaast hebben we signalen ontvangen dat de beschikbare budgetten voor herinrichting van huis en tuin niet voldoen. Ik wil daarom van het college weten of het deze signalen herkent, en wat het college doet om deze bewoners tegemoet te komen.

Tenslotte maken inwoners zich zorgen over de tijdelijke huisvesting die beschikbaar wordt gesteld. Bewoners krijgen hiervoor budget, maar geven aan dat het veel werk is om dit zelf te regelen. Daarom heb ik het college gevraagd of de gemeente bewoners kan ondersteunen in het vinden van een nieuwe woning, en of dat past binnen het beschikbaar gestelde budget.

Labels: ,