Kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen 2022

Groepsfoto top 10 2
Door ChristenUnie Groningen op 10 december 2021 om 15:00

Kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen 2022

De kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022 is bekend.

Op de toplijst zijn bekende gezichten en nieuwkomers te zien. Lijsttrekker voor komende verkiezingen is Inge Jongman. Na jaren raadslid geweest te zijn, nam zij de afgelopen periode zitting in het college B&W. Peter Rebergen staat op plek 3, daarmee is gekozen voor ervaring en kennis. Rebergen, docent in opleiding voor het speciaal en praktijkonderwijs, is sinds 2014 actief als raadslid, eerst voor zijn woonplaats Ten Boer en sinds de herindeling voor de gemeente Groningen.

Beoogd fractievoorzitter en nummer twee Sten Wennink is een nieuw gezicht. Wennink is docent aan de Hanze Hogeschool en zet zich sinds 2018 in als lid van de fractie.

Ook op de plekken 4 en 5 is gekozen voor een jong en fris geluid. Laurent Dwarshuis, onderzoeker bij de provincie Drenthe, en student staats- en bestuursrecht Rosalie van der Heide maken de top 5 af. “De kandidatenlijst is een goede mix tussen bekende en nieuwe gezichten. Ervaring is belangrijk, maar we willen ook de ruimte geven aan jong talent. Zo dragen wij zorg voor continuïteit door opgedane kennis in huis te houden, maar blijven we wel scherp”, vertelt voorzitter van het CU-bestuur Johannes Weening. De huidige raadsleden Tessa Moorlag en Gerben Brandsema duwen de lijst samen met oud-Tweede Kamerlid Stieneke van der Graaf.

Lijsttrekker Inge Jongman is ook enthousiast over de lijst: “Wij zijn ook dankbaar voor het vertrouwen van onze leden, die de kandidatenlijst unaniem en ongewijzigd hebben overgenomen. Dat sterkt ons in ons voornemen om ons te blijven inzetten voor een gemeente waarin de menselijke maat centraal staat en wij oog hebben voor elkaar.”

Wil jij bijdragen aan een gemeente met oog voor elkaar? Geef je op via christenuniegroningen@gmail.com en doe mee aan onze campagne!

Met trots prestenteren wij onze kandidatenlijst!

Wil je meer weten over de top 10? Klik op de naam!

1. Inge Jongman
  2. Sten Wennink