Gerben Brandsema nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie Groningen

TOP5CU-8147.jpgwoensdag 13 februari 2019

Gerben Brandsema (32) is de nieuwe fractievoorzitter van de ChristenUnie in de gemeenteraad van Groningen. Hij volgt Inge Jongman op die wethouder is geworden in het nieuwe college. Dit laatste betekent ook dat Peter Rebergen uit Ten Boer doorschuift naar de positie van raadslid.

Gerben is sinds 2013 actief in de fractie als steunfractielid en is de afgelopen drie jaar commissiewoordvoerder geweest. Als nummer twee tijdens de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen is hij in de gemeenteraad gekomen.

“Ik kijk ernaar uit om me de komende periode samen met de fractie in te gaan zetten voor de nieuwe gemeente Groningen.”, vertelt Gerben over zijn nieuwe rol. “Na 70 jaar oppositie maken we voor het eerst deel uit van de coalitie, een nieuwe positie voor ons waar we dankbaar voor zijn. We blijven ons inzetten voor een bloeiende gemeente waar we oog hebben voor elkaar”.

Peter Rebergen geïnstalleerd als raadslid

Nu Inge Jongman plaatsneemt in het college maakt Peter Rebergen de fractie weer compleet.  Peter was voor de herindeling fractievoorzitter van de ChristenUnie in Ten Boer. Hij weet wat er in Ten Boer en omgeving leeft en heeft o.a. het aardbevingsdossier in zijn portefeuille. Hierover zegt hij: “Inwoners die de gevolgen van de gaswinning ervaren moeten de steun ervaren vanuit de politiek. Dat geldt voor zowel de schadeafhandeling als de versterking. We willen dat mensen die al lang wachten op duidelijkheid verder kunnen”.

In het filmpje hieronder stellen we je voor aan raadslid Peter Rebergen

Reacties op 'Gerben Brandsema nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie Groningen'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.