Blogs overzicht

1. sportaccomodatie.jpeg
    Oog voor elkaar logo blauw.jpg
    Door ChristenUnie Groningen op 13 mei 2020 om 15:15

Bij sportverenigingen en groepen die gebruik maken van sportaccommodaties in de gemeente Groningen wordt de huur over de periode van 1 maart tot 1 juni 2020 niet in rekening gebracht. Dat heeft het college van burgemeester en wethouders gisteren besloten. De gemeente Groningen vraagt 539.000 van de Rijksoverheid om de verenigingen te kunnen compenseren.

Lees meer over "Wethouder Jongman: “Heel blij dat de huur voor sportclubs in verband met het coronavirus wordt kwijtgescholden”"

Labels: ,

2. Bedelen.jpg
    TOP5CU-8147.jpg TOP5CU-8210.jpg
    Door Gerben Brandsema, Tessa Moorlag op 13 mei 2020 om 12:45

Dak- en thuisloosheid is een steeds groter wordend probleem in Nederland. Zo verdubbelde het aantal daklozen volgens het CBS in 10 jaar tijd van 17.800 naar 39.300 in 2018. We maken ons daarom zorgen over de toename van het aantal dak- en thuislozen in ons land. De groep dak- en thuislozen bestaat voor een steeds groter deel uit mensen die door financiële omstandigheden hun huis hebben verloren, zo blijkt uit data van de Vereniging Nederlandse Gemeenten. Deze groep daklozen wordt ook wel 'economisch daklozen' genoemd. De verwachting is dat door de coronacrisis het aantal economische daklozen de komende jaren zal toenemen.

Lees meer over "ChristenUnie en Groenlinks: verlaag financiële en juridische drempels voor dak- en thuislozen"

Labels: