Raadsleden

• Gerben Brandsema - fractievoorzitter

Gerben woont met zijn gezin in de Korrewegwijk en samen bezoeken ze de Vrije Baptistengemeente in Groningen. In het dagelijks leven werkt hij als adviseur in het Martini ziekenhuis. Gerben zet zich graag in voor de gemeente Groningen, waar hij met veel plezier woont. Sinds januari 2019 is hij fractievoorzitter.

Portefeuilles: Onderwijs & Welzijn en Financiën & Veiligheid

gerben.brandsema@raadgroningen.nl

• Tessa Moorlag - raadslid

Tessa is sinds januari 2019 raadslid. Ze werkt in Zuidhorn als leerkracht basisonderwijs en geeft hier met veel plezier les aan kleuters. Vanaf haar studententijd woont Tessa in de stad, waar ze onder meer Praeses is geweest van Navigators Studentenvereniging in Groningen.

Portefeuilles: Verkeer, Ruimte & Wonen

tessa.moorlag@raadgroningen.nl

• Peter Rebergen - raadslid

Peter woont met zijn vrouw en kinderen in Ten Boer, waar hij ook lid is van de GKV en vvOmlandia. Sinds januari 2019 is Peter raadslid in de gemeente Groningen. Voor de herindeling van de gemeente zat Peter in de gemeenteraad van Ten Boer. Hij is bij uitstek degene die weet wat er in Ten Boer en omgeving leeft en speelt. Peter werkt voor de vier gemeenten in het Westerkwatier als beleidsmedewerker sociaal domein.

Portefeuilles: Aardbevingsdossier, Werk & Inkomen en Beheer

peter.rebergen@raadgroningen.nl

Fractiemedewerkers

• Alexandra Matz - fractiemedewerker

Alexandra is studentenwerker bij christelijke studentenverenigingen in de stad. Zij doet de master Gemeentepredikant aan de PThU in Groningen. Als import-Groninger heeft ze haar hart aan Stad verpand en ze geniet ervan om met man en kat vlakbij het Noorderplantsoen te wonen. Alexandra is lid geweest van Navigators en GSV en vindt het belangrijk dat Groningen blijft wat het nu is: de mooiste studentenstad van Nederland.

christenuniegroningen@gmail.com

• Rosalie van der Heide - fractiemedewerker

Steunfractie

• Edger Heemstra - commissiewoordvoerder

Edger Heemstra is getrouwd en vader van drie kinderen. Hij is, als geboren en getogen Groninger, altijd in de stad blijven wonen. In het dagelijks leven is hij werkzaam als compliance officer bij een verzekeringsmaatschappij in Hoogeveen. Na jarenlang actief en betrokken te zijn geweest in het promotie- en campagneteam is Edger sinds 2017 actief in de steunfractie, in de huidige raadsperiode als commissiewoordvoerder op de portefeuilles Financiën en Veiligheid. Als “echte stadjer” wil Edger graag wat terugdoen voor zijn stad en wil hij zijn bijdrage leveren om het ChristenUnie geluid te laten horen.

edger.heemstra@raadgroningen.nl

• Sten Wennink - steunfractielid

Sten Wennink woont momenteel in Vinkhuizen op een steenworp afstand van de Hanzehogeschool Groningen waar hij werkt als lecturer Marketing Management en verhuist eind dit jaar naar de wijk Meerstad. Voorheen was Sten projectmanager voor de belangenbehartiger voor industriële bedrijven in de Eemsdelta. Hij zet zich in voor de onderwerpen Economie, Werk en Inkomen als steunfractielid. In zijn studententijd was Sten bestuurslid van de Christelijke studentenvereniging Ichthus en organiseerde hij jongerendiensten bij de CGK Jeruzalemkerk. In zijn vrije tijd geniet Sten van muziek en motorritten rond het prachtige Groningen.

• Hugo van Essen - steunfractielid

Hugo woont met zijn gezin in de Reitdiepwijk in Groningen. Hij is docent geschiedenis en maatschappijleer op het Gomarus College, en sinds februari ook steunfractielid voor de ChristenUnie. Hugo houdt zich als steunfractielid vooral bezig met sport, welzijn en onderwijs.

• Laurent Dwarshuis - steunfractielid

Laurent is een geboren Groninger. Hij is opgegroeid in Roden en woont sinds 2019 in de Stad. Tijdens zijn studie Geschiedenis is hij politiek actief geworden voor de ChristenUnie in Noordenveld en die liefde voor politiek heeft hem nooit meer losgelaten. Zijn werkende leven brengt hij door bij verschillende overheidsinstanties, op dit moment als Statenonderzoeker voor Provinciale Staten van Drenthe. Laurent is actief lid in de GKV Groningen-Oost en zijn grootste hobby is volleybal. Laurent houdt zich als steunfractielid vooral bezig met verkeer, klimaattransitie en (het onderhoud van) de openbare ruimte.