Raadsleden

• Sten Wennink - fractievoorzitter

Sten woont met zijn verloofde in Meerstad. Naast het raadswerk staat hij voor klas voor internationale studenten bij de Hanzehogeschool. Als fractievoorzitter is Sten het contactpunt naar andere fracties en naar buiten. In zijn vrije tijd bezoekt en maakt Sten graag muziek.

Portefeuilles: Algemene zaken, Onderwijs, Veiligheid, Economie, verschillende thema's binnen Ruimtelijke ordening.

sten.wennink@raadgroningen.nl

TwitterFacebookInstagram
  • Peter Rebergen - raadslid

Peter woont met zijn vrouw en kinderen in Ten Boer, waar hij ook lid is van de GKV en vvOmlandia. Sinds januari 2019 is Peter raadslid in de gemeente Groningen. Voor de herindeling van de gemeente zat Peter in de gemeenteraad van Ten Boer. Hij is bij uitstek degene die weet wat er in Ten Boer en omgeving leeft en speelt. Peter werkt voor de vier gemeenten in het Westerkwatier als beleidsmedewerker sociaal domein.

Portefeuilles: Zorg en Welzijn, Sport, Cultuur, Jeugd, Participatie, Dorpen, Duurzaamheid, Energie, Versterking en Herstel, Armoedebeleid, Vluchtelingen

peter.rebergen@raadgroningen.nl

TwitterFacebook

Steunfractie

• Edger Heemstra - woordvoerder

Edger Heemstra is getrouwd en vader van drie kinderen. Hij is, als geboren en getogen Groninger, altijd in de stad blijven wonen. In het dagelijks leven is hij werkzaam als compliance officer bij een verzekeringsmaatschappij in Hoogeveen. Na jarenlang actief en betrokken te zijn geweest in het promotie- en campagneteam is Edger sinds 2017 actief in de steunfractie, in de huidige raadsperiode als commissiewoordvoerder op de portefeuilles Financiën en Veiligheid. Als “echte stadjer” wil Edger graag wat terugdoen voor zijn stad en wil hij zijn bijdrage leveren om het ChristenUnie geluid te laten horen.

Voert het woord op: Financiën, Veiligheid, Versterking en Herstel

edger.heemstra@raadgroningen.nl

• Laurent Dwarshuis - woordvoerder

Laurent is een geboren Groninger. Hij is opgegroeid in Roden en woont sinds 2019 in de Stad. Tijdens zijn studie Geschiedenis is hij politiek actief geworden voor de ChristenUnie in Noordenveld en die liefde voor politiek heeft hem nooit meer losgelaten. Zijn werkende leven brengt hij door bij verschillende overheidsinstanties, op dit moment als Statenonderzoeker voor Provinciale Staten van Drenthe. Laurent is actief lid in de GKV Groningen-Oost en zijn grootste hobby is volleybal.

Voert het woord op: Verkeer, Klimaattransitie en Openbare Ruimte.

laurent.dwarshuis@raadgroningen.nl

• Hugo van Essen - steunfractielid

Hugo woont met zijn gezin in de Reitdiepwijk in Groningen. Hij is docent geschiedenis op het VAVO in Leeuwarden. Hugo houdt zich als steunfractielid vooral bezig met Sport, Welzijn, Jeugd, Beschermd Wonen en Onderwijs.

• Rosalie van der Heide - steunfractielid

Rosalie is sinds 2015 woonachtig in Groningen en woont met veel plezier in de stad. Zij werkt als jurist bij de gemeente Enschede. Ze is lid geweest bij de GSV waar ze ook een jaar in het bestuur heeft gezeten. Rosalie vindt het belangrijk dat er in de Gemeente Groningen oog voor elkaar is en wil zich daarvoor inzetten. Als steunfractielid houdt Rosalie zich vooral bezig met Armoedebeleid, Algemene zaken,
    en Participatie.

Fractiemedewerkers

• Alexandra Matz - fractiemedewerker

Alexandra is studentenwerker bij christelijke studentenverenigingen in de stad. Zij doet de master Gemeentepredikant aan de PThU in Groningen. Als import-Groninger heeft ze haar hart aan Stad verpand en ze geniet ervan om met man en kat vlakbij het Noorderplantsoen te wonen. Alexandra is lid geweest van Navigators en GSV en vindt het belangrijk dat Groningen blijft wat het nu is: de mooiste studentenstad van Nederland. Zij leest mee op de onderwerpen

christenuniegroningen@gmail.com

• Leoni Wiersma- fractiemedewerker

Leoni woont sinds 2018 met heel veel plezier in Groningen. De Gorechtkade vind ze het mooiste plekje van de stad. Ze doet een master American Studies en is lid geweest bij de Navigators. Ze voelt zich thuis in de stad en wil zich er daarom ook graag voor inzetten!

christenuniegroningen@gmail.com