ChristenUnie Groningen gaat met ‘Oog voor Elkaar’ voor derde zetel

FOTOFBmaandag 10 september 2018

Oog voor elkaar voor een nóg mooier Groningen. Dat is het motto van de verkiezingscampagne van CU Groningen, die op 7 september officieel van start is gegaan. Op 21 november mogen alle inwoners van de gemeenten Groningen, Haren en Ten Boer naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen.

“We staan voor behoorlijke opgaven in de stad, ” aldus fractievoorzitter Inge Jongman. “Groningen is een prachtige gemeente om te wonen, werken en te leven. We groeien fors, zijn ambitieus en hebben daarnaast de samenvoeging van Groningen, Haren en Ten Boer achter de rug. Dat zijn goede en noodzakelijke ontwikkelingen. Het mag echter niet zo zijn dat deze ambities ervoor zorgen dat we voorzieningen kwijtraken, en dat de kwetsbare doelgroepen hiervan de dupe worden. We moeten er daarnaast voor zorgen dat het ommeland minstens zoveel aandacht krijgt als Stad. Daar hebben we tien concrete en haalbare oplossingen voor bedacht, de zogeheten herindelingsbeloften. Daarnaast is het ons gelukt om iemand uit Haren én iemand uit Ten Boer in onze top-5 te krijgen. Hierdoor krijgen de concrete ideeën voor het behoud van Haren en Ten Boer meer gewicht.”

Campagne Oog voor Elkaar

Met de campagne Oog voor Elkaar zet ChristenUnie in op behoud van voorzieningen en zorg voor kwetsbare mensen in de gemeente. Andere kernpunten van de ChristenUnie voor de komende 4 jaar zullen zijn:

• Behoud en waar nodig uitbreiding van gemeenteloketten en dorpse voorzieningen in de gemeenten Ten Boer en Haren
  • Een goed, betaalbaar en beschikbaar huis/kamer voor iedereen, waaronder (internationale) studenten
  • Behoud van kleine scholen
  • Meer geld voor handhaving
  • Waardig ouder worden en samen ten strijde trekken tegen eenzaamheid

Inge Jongman: “Met een prachtige club mensen gaan we er alles aan doen om Groningen de komende vier jaar nog mooier te maken met een aantrekkelijk programma. Dat kan alleen door oog te hebben voor elkaar. Niet alleen familieleden en buren zien naar elkaar om. Ook als gemeente hebben we volop oog voor onze inwoners door naar ze te luisteren en voortdurend in gesprek te zijn. Dat is ons streven!”

Derde zetel
Tweede Kamerlid Stieneke van der Graaf was bij de campagne-aftrap aanwezig en sprak net als Inge Jongman haar hoop uit op een derde zetel. Het in Groningen woonachtige kamerlid is lijstduwer van de CU Groningen: “Het zou prachtig zijn als we in Groningen als vijfde stad van Nederland een derde zetel kunnen binnenhalen. Er ligt een inspirerend en helder verkiezingsprogramma waarbij iedereen meetelt. De ChristenUnie Groningen kan daar met een derde zetel nog meer werk van maken.”

Reacties op 'ChristenUnie Groningen gaat met ‘Oog voor Elkaar’ voor derde zetel'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.