Internationale_Studentenwoensdag 26 september 2018

Tijdens de gemeenteraad van 26 september heeft ChristenUnie fractievoorzitter Inge Jongman nogmaals aandacht gevraagd voor het huisvestingsprobleem onder internationale studenten.

Ondanks verwoede pogingen van de onderwijsinstellingen en de gemeente om de studenten onderdak te bieden zitten er nog steeds zo’n 275 (internationale) studenten zonder kamer. Dit betekent dat ze moeten verblijven op de dure hotelboot, in hostels, in schoolgebouwen of bij mensen thuis. De ChristenUnie vindt dit net als veel andere partijen onrechtvaardig en dringt daarom bij het college aan om snel op zoek te gaan naar een definitieve oplossing. Hiervoor moet de samenwerking met de RUG en de Hanze gezocht worden.

Jongman: “Als stad zijn we gastheer en daarom dragen we verantwoording voor de huisvesting van onze inwoners. Daarom vragen wij of het college bereid is alles op alles te zetten voor een definitieve oplossing voor deze groep studenten. We zijn namelijk nog steeds niet in staat om alle studenten acceptabel en betaalbaar onderdak te bieden”.

Fotografie: Luuk Steemers

Reacties op 'ChristenUnie Groningen vraagt aandacht voor huisvestingsproblematiek internationale studenten'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.