Bidden en werken

Coronavirus.jpg
Door Gerben Brandsema op 17 maart 2020 om 17:00

Bidden en werken

Opeens staat het leven grotendeels stil. Deze crisis zal de komende periode veel van ons allen vragen, op manieren die we nu nog niet kunnen overzien. Juist in deze lastige tijd moeten we oog voor elkaar hebben. Een oude christelijke spreuk luidt ‘Ora et Labora’, wat betekent: bid en werk. Dat is nu ook wat we mogen doen: onze handen vouwen én onze handen uit de mouwen steken voor onze naasten.

💙 Morgen 18 maart organiseert de ChristenUnie samen met andere christelijke organisaties een dag van nationaal gebed. We mogen samen onze ongerustheid bij God neerleggen en bidden voor ons land, onze gemeente, voor wijsheid en inzicht, voor zorgverleners en mensen in cruciale posities en vooral voor de meest kwetsbaren. 🙏🏻

💙 Dit gebed mag overgaan in dienstbaarheid. Er zijn allerlei manieren waarop je kwetsbare of zieke mensen in je omgeving kunt helpen. Ook zijn er veel mensen met een vitaal beroep die alle hulp kunnen gebruiken. Denk aan boodschappen doen, de hond uitlaten of medicijnen ophalen. Via het initiatief nietalleen.nl wordt de verbinding gelegd tussen mensen die hulp nodig hebben en mensen die kunnen helpen. Vanaf morgen kun je hier meer informatie vinden en je aanmelden. 💪🏻

Laten we juist nu oog voor elkaar hebben!