ChristenUnie Groningen reikt vrijwilligersprijs uit aan het Overweeghuis

vrijwilligersprijs barmhartige samaritaan overweeghuis
Oog voor elkaar logo blauw.jpg
Door ChristenUnie Groningen op 29 november 2019 om 09:13

ChristenUnie Groningen reikt vrijwilligersprijs uit aan het Overweeghuis

Ieder jaar reikt de ChristenUnie Groningen de vrijwilligersprijs ‘Barmhartige Samaritaan’ uit, hierbij verwijzende naar de Bijbelse gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan. Met deze prijs wil de ChristenUnie aandacht vragen voor het belang van vrijwilligerswerk in de gemeente, en laten zien wat voor mooie initiatieven er al bestaan. Met de prijs worden mensen en organisaties die zich belangeloos inzetten voor de gemeente Groningen in het zonnetje te gezet.

Dit jaar mocht initiatiefnemer Evert Sulman de prijs ontvangen namens het Overweeghuis. Donderdag 28 november nam hij samen met een vrijwilliger de prijs in ontvangst uit handen van fractievoorzitter Gerben Brandsema.  De uitreiking vond plaats tijdens de ledenvergadering van de fractie.

Het Overweeghuis is een huis voor vrouwen die in de prostitutie vastlopen. Het overweeghuis opende haar deuren in mei dit jaar, en heeft als doel om rust en ondersteuning te bieden bij het vinden van een toekomstperspectief. Het Overweeghuis is een Gronings burgerinitiatief dat ondersteund wordt door het Leger des Heils.

Gerben Brandsema: “Het is waardevol dat er een plek in Groningen is waar deze kwetsbare vrouwen terecht kunnen voor een adempauze. Dat vrijwilligers zich hier dag en nacht voor inspannen, is erg inspirerend. Kortom: een meer dan terechte winnaar!”