Berichten geschreven door Tessa Moorlag

1. Bedelen.jpg
    TOP5CU-8147.jpg TOP5CU-8210.jpg
    Door Gerben Brandsema, Tessa Moorlag op 13 mei 2020

ChristenUnie en Groenlinks: verlaag financiële en juridische drempels voor dak- en thuislozen

Dak- en thuisloosheid is een steeds groter wordend probleem in Nederland. Zo verdubbelde het aantal daklozen volgens het CBS in 10 jaar tijd van 17.800 naar 39.300 in 2018. We maken ons daarom zorgen over de toename van het aantal dak- en thuislozen in ons land. De groep dak- en thuislozen bestaat voor een steeds groter deel uit mensen die door financiële omstandigheden hun huis hebben verloren, zo blijkt uit data van de Vereniging Nederlandse Gemeenten. Deze groep daklozen wordt ook wel 'economisch daklozen' genoemd. De verwachting is dat door de coronacrisis het aantal economische daklozen de komende jaren zal toenemen.

Labels:

2. Basisschool
    Door Tessa Moorlag op 9 mei 2020

Af en toe een mopperdag, dat mag

Kleuters les geven vanuit mijn eigen huis, van achter de computer. Als je me dit in de jaren dat ik voor de klas sta had voorgelegd, had ik waarschijnlijk hartelijk gelachen. Het eerste wat een kleuterjuf of -meester roept als je hiermee komt is: “Hoe dan? Kleuters moeten spelen!” Spelen is het allerbelangrijkste voor het jonge kind. Kleuteronderwijs geef je voornamelijk vorm door het creëren van een uitdagende omgeving waarin ze zich uit kunnen leven in hun spel en zich al spelend kunnen ontwikkelen.

3. Boks - jong en oud
    Door Tessa Moorlag op 22 april 2020

Nieuw bestemmingsplan Garmerwolde brengt generaties samen

Vandaag heeft de raad ingestemd met het herbestemmingsplan van de boerderij aan de Dorpsweg in Garmerwolde. Op de plek waar de boerderij eerst stond kan nu een gemengde woonvorm gerealiseerd worden. Hoewel de reden dat deze boerderij gesloopt moet worden triest is, leidt dit initiatief tot een nieuwe woonvorm waarin verschillende generaties samenkomen. Als ChristenUnie zijn we groot voorstander van gemengde woonvormen, waarin wonen tot meer sociaal contact en cohesie leidt. We zijn daarom blij dat alle raadsleden voor dit plan hebben gestemd!

4. Foto bijeenkomst 1.jfif
    Door Tessa Moorlag op 10 februari 2020

Coalitie-Y Groningen is van start!

Afgelopen vrijdagochtend was de aftrap van Coalitie-Y Groningen. In het stadhuis kwamen jongeren(vertegenwoordigers) en raadsleden van de ChristenUnie, GroenLinks, de PvdA, de PvdD en Student&Stad bijeen om in gesprek te gaan over de problemen en uitdagingen waar jongeren tegenaan lopen. Coalitie-Y Groningen is een lokale afspiegeling van het landelijke initiatief.

Labels:

5. 466D72FC-88D5-434D-B0F7-585358112ABD.JPG
    Door Tessa Moorlag op 16 oktober 2019

Mijn bijdrage tijdens spoeddebat over boerenprotest in Groningen

Vandaag vond het actualiteitendebat plaats over de demonstraties van afgelopen maandag. Hieronder lees je wat ik namens de ChristenUnie gemeente Groningen over het boerenprotest zei.

6. Oude vrouw voor het raam
    Door Tessa Moorlag op 9 mei 2019

Tessa Moorlag: intergenerationeel wonen van groot belang in strijd tegen eenzaamheid

Gisteren bespraken we in de commissie ‘Ruimte en Wonen’ het meerjarenprogramma wonen. Hierin kwam een aantal belangrijke punten voor onze ChristenUnie fractie voorbij, zoals het intergenerationeel wonen in de strijd tegen eenzaamheid. Hier lees je waar ik mij tijdens de bijeenkomst hard voor heb gemaakt.

Labels: ,