Berichten over coronavirus

1. Oog voor elkaar logo blauw.jpg
    Door ChristenUnie Groningen op 30 mei 2020

Fietsen in de provincie

Met het heerlijke weer dat dit weekend wordt verwacht, willen we het liefst de hele dag buiten zijn. Veel mensen gaan naar buiten en zoeken de groene plekken in de stad op. Hierbij is het belangrijk dat we elkaar de ruimte kunnen blijven geven. Gelukkig is Groningen veel meer dan de stad alleen! Een mooie manier om toch van het weer te genieten en tegelijkertijd afstand te kunnen houden, is het ontdekken van de natuur en cultuur in de provincie.

Labels: ,

2. Boom.jpg
    peter_vierkant.jpg
    Door Peter Rebergen op 25 mei 2020

Er weer uit

Drie weken geleden mochten we er als gezin eindelijk weer uit. Omdat binnen het gezin het coronavirus was geconstateerd, moesten we allemaal binnen blijven. Dat was niet altijd gemakkelijk. Voor de kinderen niet, maar ook niet voor mijn vrouw Lucia en mij. Bij één van ons wilden de klachten maar niet over gaan, waardoor we uiteindelijk ruim vijf weken binnen moesten blijven. We hebben gelukkig een ruime tuin, waar we gelukkig nog wel gebruik van mochten maken. Verder moesten we binnen blijven en contact vermijden.

3. TOP5CU-8147.jpg
    Door Gerben Brandsema op 16 mei 2020

Wat de toekomst brengen moge

Wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heren hand. De eerste zin van een lied dat velen van ons kennen. Een lied waarbij elke zin raak is en op vele momenten in het leven toepasbaar is. Ook in deze tijd, een tijd van onzekerheid, van afstand, van bezorgdheid en soms van verlies is het een krachtige tekst dat ons rust, vertrouwen, hoop en bemoediging mag geven.

4. sportaccomodatie.jpeg
    Door ChristenUnie Groningen op 13 mei 2020

Wethouder Jongman: “Heel blij dat de huur voor sportclubs in verband met het coronavirus wordt kwijtgescholden”

Bij sportverenigingen en groepen die gebruik maken van sportaccommodaties in de gemeente Groningen wordt de huur over de periode van 1 maart tot 1 juni 2020 niet in rekening gebracht. Dat heeft het college van burgemeester en wethouders gisteren besloten. De gemeente Groningen vraagt 539.000 van de Rijksoverheid om de verenigingen te kunnen compenseren.

Labels: ,

5. Basisschool
    Door Tessa Moorlag op 9 mei 2020

Af en toe een mopperdag, dat mag

Kleuters les geven vanuit mijn eigen huis, van achter de computer. Als je me dit in de jaren dat ik voor de klas sta had voorgelegd, had ik waarschijnlijk hartelijk gelachen. Het eerste wat een kleuterjuf of -meester roept als je hiermee komt is: “Hoe dan? Kleuters moeten spelen!” Spelen is het allerbelangrijkste voor het jonge kind. Kleuteronderwijs geef je voornamelijk vorm door het creëren van een uitdagende omgeving waarin ze zich uit kunnen leven in hun spel en zich al spelend kunnen ontwikkelen.