Berichten over aardbevingen groningen

peter_vierkant.jpg
    Door Peter Rebergen op 10 juni 2020

Vragen aan college omtrent vertraging versterkingsoperatie Ten Boer

Op 22 april hebben wij vragen gesteld over het beschikbare budget voor de versterking in Ten Boer. Het budget dat aan inwoners beschikbaar is gesteld is namelijk niet altijd voldoende, afgaande op de van de aannemers ontvangen offertes. Het college heeft eerder aangegeven dat bewoners gecompenseerd zullen worden wanneer het budget vanuit de overheid niet toereikend is. Nu blijkt dat er eerst een onafhankelijke beoordeling over de hoogte van de offertes moet plaatsvinden, wat voor vertraging van de versterkingsoperatie kan zorgen. Daarnaast moet er bij het Rijk om extra budget moet worden gevraagd, wat ook tijd kost.

2. scheuren groningen.jpg
    peter_vierkant.jpg
    Door Peter Rebergen op 22 april 2020

Raadslid Peter Rebergen stelt vragen over voortgang versterking Ten Boer

In de raadsvergadering van woensdag 22 april heb ik namens onze fractie vragen gesteld over de voortgang van de versterking aan de Blinkerdlaan en Ommelanderstraat in Ten Boer. Dit omdat er bij bewoners zorgen zijn over de vertraging door Corona, het ontoereikende budget en het regelen van vervangende huisvesting.