Berichten over Sport

1. drafsport.jpg
    Door Gerben Brandsema op 3 september 2020

De toekomst van de drafbaan

Groningen beschikt sinds 1913 over een prachtig park in het zuidwesten van de stad, het Stadspark. Aan de Stadjers geschonken door wijlen Jan Evert Scholten. Onderdeel van het Stadspark is de drafbaan, waardoor er al meer dan honderd jaar op dezelfde plek wordt gedraafd. Nu investeringen nodig zijn om de drafsport voor de lange termijn te behouden rijst de vraag of we hier als gemeente in willen investeren. De ChristenUnie kiest ervoor dit niet te doen, en hieronder licht ik toe waarom we die keuze gemaakt hebben.

2. sportaccomodatie.jpeg
    Door ChristenUnie Groningen op 13 mei 2020

Wethouder Jongman: “Heel blij dat de huur voor sportclubs in verband met het coronavirus wordt kwijtgescholden”

Bij sportverenigingen en groepen die gebruik maken van sportaccommodaties in de gemeente Groningen wordt de huur over de periode van 1 maart tot 1 juni 2020 niet in rekening gebracht. Dat heeft het college van burgemeester en wethouders gisteren besloten. De gemeente Groningen vraagt 539.000 van de Rijksoverheid om de verenigingen te kunnen compenseren.

Labels: ,

3. P1060518-1024x576.jpg
    Door Gerben Brandsema op 4 maart 2020

Behoud Kardinge als sportcomplex voor de gehele regio

Sportcentrum Kardinge is bijna 30 jaar oud. Vanaf 24 december 1993 konden ‘Stad en provincie bezit nemen van het sportcentrum’, zo is te lezen in een krantenartikel uit het Nieuwsblad van het Noorden van die datum. Kardinge vervult een functie voor de omliggende wijken, de stad en de regio. Als grootste multifunctionele sportcentrum van Noord-Nederland lijkt het me daarom goed dat Kardinge deze regionale functie ook naar de toekomst toe blijft vervullen.

4. Voetballende kinderen
    Door Gerben Brandsema op 19 december 2019

Blijven investeren in sport

Tijdens de laatste gemeenteraadsvergadering van 2019 hebben we gesproken over de investeringen in sportvoorzieningen. Sporten is een belangrijke manier om gezond en sociaal actief te blijven. We zijn dan ook tevreden dat het college, ondanks de lastige financiële situatie, blijft investeren in sportvoorzieningen.