Berichten over Coronacrisis

1. Knack.be.jpg
    Oog voor elkaar logo blauw.jpg TOP5CU-8147.jpg
    Door ChristenUnie Groningen, Gerben Brandsema op 28 oktober 2020

ChristenUnie Groningen bezorgd over gevolgen coronacrisis op mentale gezondheid jongeren

De ChristenUnie maakt zich zorgen om de gevolgen die de coronacrisis kan hebben op de mentale gezondheid, met name onder jongeren. Daarmee delen wij de zorgen van de Nederlandse Geestelijke gezondheidszorg (ggz), waar de NOS recent over berichtte. De ggz roept op tot een gezamenlijke aanpak met onder anderen huisartsen, het wijkteam, woningbouwcorporaties en politie. De ChristenUnie vraagt zich af of een gezamenlijke aanpak in de gemeente Groningen mogelijk is. Daarom stellen wij vandaag vragen aan het college van burgemeester en wethouders.

2. Markt in coronatijd.jpg
    Oog voor elkaar logo blauw.jpg
    Door ChristenUnie Groningen op 4 juni 2020

Spoeddebat coronamaatregelen: “Laten we met elkaar meedenken in plaats van tegenover elkaar te staan”

Tijdens het spoeddebat van woensdag 3 juni over de nieuwe coronamaatregelen in de gemeente Groningen heeft Tessa Moorlag zich uitgesproken voor een flexibele en coöperatieve opstelling vanuit de gemeente. Tessa complimenteerde het college van burgemeester en wethouders daarom over de open en flexibele houding richting belanghebbenden, maar zag ook ruimte voor verbetering. Hieronder de belangrijkste punten van Tessa haar inbreng tijdens het spoeddebat.

Labels: