Berichten over oogvoorelkaar

1. Inge Overweeghuis Evaluatie.jpeg
    Door Sten Wennink op 28 juni 2022

Evaluatie Overweeghuis: "Een aanwinst voor Groningen"

Afgelopen dinsdag kreeg Inge Jongman het evaluatierapport van het Overweeghuis overhandigd. In het Overweeghuis worden vrouwen opgevangen die in de prostitutie zijn vastgelopen. In de afgelopen jaren is aan vijftig vrouwen hulp verleend. De evaluatie laat zien hoe levensveranderend dit initiatief is.

2. Banner Blog Coalitie.png
    Door Sten Wennink op 13 juni 2022

Een coalitieakkoord met Oog voor Elkaar

Vanochtend bood formateur Gijsbertsen het coalitieakkoord van GroenLinks, PvdA, Partij voor de Dieren, SP en ChristenUnie aan burgemeester Schuiling aan. Vanuit de ChristenUnie zijn we blij met het gezamenlijke verhaal van dit coalitieakkoord. In deze blog licht ik een aantal punten toe, waar wij ons sterk voor hebben gemaakt.

3. 22-06-08 babbelbankje  Henk Tammens GOED.jpeg
    peter_vierkant.jpg
    Door Peter Rebergen op 8 juni 2022

Eerste babbelbank tegen eenzaamheid is een feit!

In de nasleep van de Coronacrisis is een andere pandemie aan het licht gekomen, die van eenzaamheid. Wij maken ons zorgen over de cijfers rondom eenzaamheid. In Groningen voelt 43% van de inwoners zich in meer of mindere mate eenzaam. Het treft mensen van alle leeftijden en achtergronden. Er is geen wondermiddel tegen eenzaamheid, maar als ChristenUnie willen we proberen om stapje voor stapje het taboe rondom eenzaamheid te doorbreken en jong en oud een plekken te geven om contact met elkaar te zoeken. Vanuit die wens hebben we zo’n twee jaar geleden een motie ingediend om “babbel baank’n” in het leven te roepen. En dat is gelukt!

4. Werkbezoek Stichting Present.png
    Door Sten Wennink op 3 juni 2022

Werkbezoek bij Stichting Present

Afgelopen donderdag waren we te gast aan de Ulgersmaweg, waar naast de Voedselbank ook Stichting Present gevestigd is. Goed om bijgepraat te worden over de signalen die de mensen in het veld oppikken en samen na te denken over hoe we deze mooie organisatie in Groningen kunnen ondersteunen.