Berichten over Isoleren

1. Laurent.png
    Door Laurent Dwarshuis op 11 februari 2022

Een warm huis voor iedereen

Vandaag is het Warmetruiendag: trek een warme trui aan en zet de verwarming een graadje lager. Niet alleen met een warme trui kan de verwarming een graadje lager, ook met een goed geïsoleerd huis.

De gemeenteraadsverkiezingen komen snel dichterbij. Eén van de grote thema’s naast zorg en wonen is klimaat. Als christelijke partij heeft de ChristenUnie oog voor de schepping én voor mensen. Duurzaamheid vinden wij geen luxe maar een noodzaak om de aarde leefbaar te houden. Daarom moeten duurzame alternatieven betaalbaar zijn voor iedereen.

In deze blog vertel ik waarom wij nu aandacht vragen voor isolatie van woningen.
    Mijn stelling is dat het in veel politieke een maatschappelijke discussies teveel over duurzame energieproductie gaat en te weinig over grootschalig en praktisch besparen van energie.
    De tochtstrippen kent iedereen zo langzamerhand wel. En de kachel een graadje lager kan ook, of trek een warme trui aan, zoals vandaag. Maar door alleen te focussen op de individuele gebruiker kijken we weg van grote problemen in onze maatschappij én de mogelijke oplossing. De oplossing: samen huizen isoleren.